Gwiezdne podróże, czyli jak reklamować kosmiczne biuro turystyczne


Jak się okazuje NASA zajmuje się nie tylko badaniami i eksploracją kosmosu. Amerykańska agencja kosmiczna wspólnie ze swoim oddziałem twórców wchodzących w skład Jet Propulsion Laboratory, przygotowała i opublikowała kilkanaście plakatów reklamowych fikcyjnego biura turystycznego.

Seria Visions of the Future ma zachęcać potencjalnych turystów do odbycia niesamowitych wycieczek z agencją Exoplanet Travel Bureau.

Warto wspomnieć, iż studio JPL powstało 13 lat temu i od tamtej pory wspiera różne inicjatywy NASA. Nie ma w tym zresztą nic dziwnego, bowiem udziela się tam wielu pracowników amerykańskiej agencji, którzy w swoim wolnym czasie potrzebuję spełnić się również na polu artystycznym. Już teraz zapowiedziano, iż cała seria będzie miała w przyszłości swoją kontynuację.

Być może na świecie istnieje już jakieś kosmiczne biuro turystyczne, ale z tego, co mi wiadomo to żadne wycieczki na razie się nie odbywają. Jedyny wyjątek stanowi tutaj rosyjska agencja kosmiczna, która aby podreperować swój budżet od wielu lat wynosi na orbitę milionerów spragnionych mocnych wrażeń.

Niestety, na prawdziwe międzyplanetarne podróże będziemy musieli jeszcze poczekać. Tym niemniej, przyznam szczerze, iż prace artystów z JPL wielce przypadły mi do gustu. Styl graficzny w stylu retro oraz pozytywny przekaz budzą we mnie szczery entuzjazm i chęć do eksploracji kosmosu. Nie wiem czy doczekam czasów, kiedy ludzie będą spędzali wakacje na Marsie. Wciąż żywię naiwną nadzieję, iż stanie się to jeszcze za mojego życia. Miłego oglądania!

Zdjęcia: NASA/JPL

,